Nieuws

Eerste Nederlandse Pop-up Migraine Shop opent deuren tijdens Migraine Week

Op 1 en 2 september 2016 opent in de Amsterdamse Gerard Doustraat de Pop-up Migraine Shop haar deuren. De tijdelijke themawinkel op steenworp afstand van de Albert Cuypmarkt biedt een dynamisch programma met veel activiteiten. Het is de eerste pop-up shop ter wereld rondom de chronische hersenziekte migraine.

Bezoekers kunnen er met een virtual reality bril een aantal symptomen van migraine ervaren. Ook is er een expositie ingericht met werk van de New Yorkse kunstenares en migrainepatiënt Lorie Novak. Novak neemt tijdens iedere migraineaanval een selfie en legt deze vast in een zogenaamd ‘Migraine Register’. Een selectie van haar werk is te zien in de tijdelijke winkel.

In het evenementenprogramma van de Pop-up Migraine Shop delen vooraanstaande neurologen en wetenschappers de laatste kennis en inzichten op het gebied van migraine. Ook geven ervaringsdeskundigen informatie en voorlichting over het omgaan met migraine. Daarnaast zijn er voet- en stoelmassages en staat er een mindfulness-workshop op het programma. Alle activiteiten en programmaonderdelen zijn gratis te bezoeken.

De unieke pop-up shop midden in de Amsterdamse wijk De Pijp maakt onderdeel uit van de derde editie van de jaarlijkse Migraine Week. In Nederland kampen naar schatting 2 tot 2,5 miljoen volwassenen met migraine. Desondanks rust er nog een taboe op de ziekte.

Met de boodschap ‘Migraine is meer dan hoofdpijn. Praat erover met je huisarts, apotheker of drogist’ vragen de initiatiefnemers aandacht voor de aandoening en mogelijke oplossingen. De landelijke Migraine Week loopt van 1 tot en met 7 september.

voor alle informatie over Pop-up Migraine Shop

Klik hier

Deze website is alleen bedoeld voor inwoners van Nederland.

Privacy Sitemap Terms

©2016 GSK Consumer Healthcare. P3NL151066